close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המדריך לזכיינים מתחילים - שלבים בדרך לקבלת הזיכיון ודברים שכדאי לדעת

מערכת שורשכד ניסן, תשעט29/04/2019

מדובר בתהליך המציע לאנשים פרטיים לנהל בתי עסק שונים ששייכים לרשתות גדולות הפועלות ברחבי הארץ והעולם

תגיות:
צילום: pixabay
מהי זכיינות?
לפני שמתחילים להתעמק במדריך לזכיינים חשוב להגדיר מהי זכיינות. למעשה, מדובר בתהליך המציע לאנשים פרטיים לנהל בתי עסק שונים ששייכים לרשתות גדולות הפועלות ברחבי הארץ והעולם. הזכיינות היא פעולה שנעשית בשיתוף בין האדם הפרטי (הזכיין) אל מול אותה חברה או רשת. שיתוף פעולה בין השניים מוביל לניהול של סניף אחד או יותר של אותה חברה או רשת.

למי מתאים להיות זכיין ואיך מצטרפים כזכיין לרשת כלשהי?
זכיינות יכולה להתאים לאנשים שרוצים לעסוק בניהול אך חוששים להיות עצמאיים. כלומר, אם יש ברשותכם ניסיון
צילום: pixabay
ורצון לנהל ולקדם סניף כלשהו אך אין באפשרותכם לפתוח עסק עצמאי משלכם – תחום הזכיינות יכול להתאים לכם ככפפה ליד. הזכיין נהנה מתנאים טובים וזוכה לנהל סניף משלו אך במקביל לכך גם זוכה לתמיכה, הכוונה וייעוץ ומה שמכונה "גב תומך" מרשת גדולה ומוכרת.
על מנת להצטרף ולהיות זכיין ברשת כלשהי עליכם ליצור קשר עם נציגי הרשת, בדגש על אנשי המקצוע שעוסקים בגיוס וקשר עם זכיינים. באמצעות יצירת קשר ראשוני תוכלו לקבל פרטים בסיסיים על הרשת, דרישותיה, ציפיותיה והתנאים שהיא מעמידה בפני המועמדים לזכיינות.

בהמשך, אם הדברים יישמעו לכם הגיוניים ולגיטימיים תוכלו להתקדם ולנהל פגישה נוספת שתציג בפניכם את כל הנתונים הרלוונטיים לקידום התהליך. בדרך כלל, כבר בפגישות הראשונות תוכלו לדעת מה מצופה מכם כזכיינים ולדעת אם הנכם מתאימים להיות זכיינים ברשת.

יש לקחת בחשבון כי זכיינות לעסק בתחום המזון שונה מזכיינות לעסק בתחום האופנה או זכיינות לתחנת דלק. לכל סניף יש רשת גדולה העומדת מאחוריו ולכן התנאים עשויים להיות שונים באופן קיצוני. לכן, ראשית כל יש לקבל מידע ובעקבותיו גם החלטה על התחום אליו הנכם מעוניינים לפנות.

האם הזכיין צריך להשקיע המון כסף בכדי להצליח בתחום?
בכל רשת התנאים הינם שונים וכך גם העלויות שהזכיין צריך לקחת בהן חלק. ישנן רשתות המציעות תמיכה כלכלית גדולה יותר ואחרות מטילות על הזכיין את מרבית הוצאות ההקמה והתפעול. באופן כללי, כמו בכל עסק מתחיל – יש לקחת בחשבון כי צפויות הוצאות גבוהות, בדרך כלל כמה מאות אלפי שקלים.

ישנם בתי קפה שהקמתם הייתה כרוכה גם במיליון שקלים ומעלה אך במקביל לכך יש לקחת בחשבון כי ההוצאות אמורות להשתלם ולהביא להצלחה כלכלית בהמשך הדרך. הנקודה העיקרית שיש לקחת בחשבון היא שלא ניתן להכנס לתחום הזכיינות ולצפות כי כל ההיבט הכלכלי יהיה "על חשבון" החברה אלא להיות מודעים להוצאות כלכליות של הזכיין הפרטי.

איך מתחילים את התהליך בדרך הנכונה ביותר?
כמו בכל תחום שהנכם חדשים בו או לא מספיק בקיאים, רצוי שיהיה לכם ליווי מקצועי כאשר הכוונה היא במרבית המקרים לליווי של עורך דין זכיינות. עו"ד המתמחה בתחום זה יידע להכווין אתכם ולקדם את התהליך לפי השלבים ובאופן הנכון ביותר על מנת שתוכלו לקבל את הזיכיון ולהצליח בתחום כבר מהצעדים הראשונים שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה